mijn allereerste week - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Marije Zandstra - WaarBenJij.nu mijn allereerste week - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Marije Zandstra - WaarBenJij.nu

mijn allereerste week

Blijf op de hoogte en volg Marije

08 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

Alweer 11 dagen zit ik hier op dit zon overgoten eiland, waar het roken van wiet, het drinken van alcohol tijdens het werken en het rijden onder invloed de normaalste zaak van de wereld is. De afgelopen dagen is me het cultuur verschil tussen hier en Nederland erg opgevallen. Zo gaat alles op hier z'n elf en dertigste, dit was wel even een verandering in mindset. Want als je bedenkt dat wat wij in Nederland in 2 uurtjes doen, doen ze er hier ongeveer vier dagen over. Het is heel fijn dat alles zo relaxed gaat maar soms is het ook heel irritant, want van doorwerken hebben ze hier nog niet gehoord. Zo als ik al aangaf in mn vorige verslag is het heel belangrijk om vrienden te maken op het eiland, omdat ik het anders nooit 5 maanden vol zou kunnen houden. Zo ben ik, via Facebook, in contact gekomen met een meisje, linzey, die hetzelfde studeert als ik en ook in Groningen woont. Ze nodigde me meteen uit om bij haar te komen eten, wat ik natuurlijk met beide handen heb aangegrepen. Ze haalde me bij een barretje op waarna we meteen boodschappen zijn gaan doen. Bij haar huis, guana bay, te zijn aangekomen heb ik me voorgesteld aan al haar huisgenoten (6). Het was een hele gezellige avond en zeker voor herhaling vatbaar. Zo ben ik meteen dinsdag met ze mee gegaan naar een bar, la bamba, waar ik ook toen weer allemaal mensen heb leren kennen. Het fijne is dat ook zij allemaal in dezelfde situatie hebben gezeten als ik, want ik denk dat jullie allemaal wel begrijpen dat ik het heel lastig vindt/vond, dit omdat ik me heel eenzaam voelde. Het was wederom een hele gezellige avond, dat kan ook niet anders als je op het strand met een grote groep mensen lekker biertjes drink met op de achtergrond het geluid van de zee. De afgelopen 8 dagen ben ik veel te vinden in het huis in Guana bay, zo eet ik daar vaak en zit ik daar tot 's avonds laat te genieten van de avond. Ik ben heel blij dat ik ze heb ontmoet, daardoor voel ik me al veel meer op m'n plek hier en voel ik me ook veel minder eenzaam. Dit omdat ik weet dat ik daar altijd naar toe kan. Elke dag weer ontmoet ik nieuwe mensen waarmee ik een hele gezellige tijd kan hebben.

Het verplaatsen over het eiland met het openbaar vervoer, dollar bus, was best lastig aangezien de bus ongeveer om de 4 minuten stopt om mensen mee te nemen en lang niet overal komt waar je heen wil. Dat beperkte me heel erg in m'n doen en vond het ook vervelend om steeds mensen te vragen om me op te komen halen. Ik heb daarom vrijdag een auto gehuurd!!!!!!!!!!! Het kost wel wat geld maar ben er heel blij mee. Ik kan nu overal heen waar ik heen wil en de mooiste plekjes bekijken zonder afhankelijk te zijn van m'n baas of de mensen die ik heb leren kennen.

Naast alle leuke dingen moet ik natuurlijk ook gewoon werken, heb tot nu de beste baan die je je kan voorstellen. Lekker op het heldere licht blauwe water varen met altijd genoeg wind en een temperatuur van 35 graden. Het is zeker geen straf. Ben op dit moment in training om trimmer te worden van de fok, op een schip van 20 meter. Dit is lastiger dan je denkt. Ik hoop dat ik in de komende dagen een filmpje kan maken waarin jullie kunnen zien wat ik precies doe.

In een hele korte tijd is er veel gebeurt en heb ik heel veel nieuwe mensen leren kennen, waardoor ik me al veel meer op me plek voel hier. Vindt het ook heel fijn om iedere dag met m'n ouders te skypen waarbij ik m'n verhaal kan doen. Zo dacht ik de eerste paar dagen dat ik deze tijd nooit ging 'overleven' maar deze gedachte is al erg bijgesteld en denk echt dat dit een geweldige tijd gaat worden.

  • 08 September 2014 - 22:24

    Janneke:

    Lekker bezig Marije, leuk om te lezen allemaal! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 2415

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn avontuur op Sint maarten

Landen bezocht: