Wat een avontuur - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Marije Zandstra - WaarBenJij.nu Wat een avontuur - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Marije Zandstra - WaarBenJij.nu

Wat een avontuur

Blijf op de hoogte en volg Marije

15 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

vorige week zondag was het dan zover ik ging verhuizen. Lekker vroeg opgestaan om al m'n spullen te pakken, dat was echt heel gek het leek net of ik weer naar huis ging. Maar gelukkig verhuisde ik maar een kwartiertje verder op. Mn hele auto vol gepropt ging ik op weg naar mn nieuwe woning. Ben echt heel blij dat ik het besluit heb genomen om hier te gaan wonen want wat is het fijn. Kan lekker m'n ding doen als ik thuis kom, er is altijd gezelligheid hier en kan altijd mijn dingen kwijt aan mn huisgenoten. Ik heb het hier dus heel erg naar mn zin in mijn nieuwe huis.

Heb de afgelopen week gewoon lekker gewerkt en te horen gekregen dat mijn eerste opdracht van school is goed gekeurd waar ik heel blij mee ben. Dinsdag ben ik weer naar taekwondo gegaan en heb ik besloten lid te worden van de vereniging, waardoor ik een pak kreeg. Ik ga dus vanaf nu iedere week 2 keer naar taekwondo. Dat is echt top heb dan namelijk twee verplichte momenten dat ik moet sporten.

één van m'n huisgenootjes is helemaal gek van Drake, bekende rapper. Nu hoorden we dat hij vrijdag een feest gaf op het eiland en daar moesten we natuurlijk heen, gelukkig werkte een vriendinnetje van ons in de club waar hij zou komen dus konden we voor veel goedkoper entreekaartjes kopen. Wat een topnacht was dat, echt geweldig. Zaterdag natuurlijk lekker uitbrakken op het strand.

Op dat moment kwamen de geruchten al dat er een tropische storm zou over komen. Zondag avond werden deze geruchten bevestigd door de autoriteiten hier, echter zou deze tropische storm waarschijnlijk in een orkaan veranderen. Er werd dan ook aan iedereen geadviseerd om zondag voor 24:00 binnen te zijn. Maandag ochtend regende het heel erg en vertelde mn huisgenootje dat ze niet naar haar werk mocht omdat het te gevaarlijk zou zijn, ik zat nu natuurlijk helemaal in dubio of ik moest gaan ja of nee. Na mn baas te hebben gebeld ben ik toch maar gegaan. En daar was ik blij om ook, we hebben nog een zeilritje gemaakt om de boten te verplaatsen naar de lagoon, was echt heel vet om dat mee te maken. om 13:00 waren we weer terug bij ons kantoor, waarna ik een doos met water heb meegenomen en snel naar huis ben gereden. Het was mijn plan om onderweg nog langs een supermarkt te gaan maar helaas alles was dicht en niemand was meer op straat. Om 5 zijn m'n huisgenoten en ik nog naar buiten geweest om vette gopro shots te maken en te kijken hoe het er aan toe ging. Nadat er vlak voor ons een electriciteitspaal omviel, na ongeveer een uur, zijn we toch maar rechtsomkeer gegaan om veilig binnen te zitten. En ja hoor om 6 uur barste de hel hier los. Heel veel wind en heel veel regen. De regen was zo heftig dat de ramen het niet aankonden, het liep er gewoon bij langs. mijn raam kon niet meer dicht dus was het lekker een zwembadje in mijn kamer, maar gelukkig heb ik nog huisgenootjes waarbij ik heerlijk heb kunnen slapen. Huricane gonzalo bleek achteraf een huricane categorie 2 te zijn die heel het eiland heeft verrast. Dat is ook wel te zien aan de ravache die ik de volgende dag in alle straten aantrof, overal bomen, daken, borden etc. Ook de lagoon waar alle boten verblijven tijdens een hurricane was een ravache 44 boten gezonken of aangespoeld op de rotsen. Gelukkig zijn de 12metre boten waar ik op zeil allemaal ongedeerd. Op dit moment is het weer hier weer oke, echter is iedereen nog bezig met het opruimen van de puinzooi hier, hierdoor zullen er tot zaterdag ook geen cruiseschepen binnenkomen waardoor ik de komende dagen weinig tot niks heb te doen. De cruiseschepen komen aan de ene kant niet op st. maarten om de ravache maar aan de andere kant ook omdat er nog een kans is dat er nog een huricane aankomt. Voor nu hebben we al twee dagen geen water en eten we ook al twee dagen vegetarisch omdat de kans groot is dat de stroom weer uitvalt.

Maar één ding kan ik nu wel zeggen, ik heb een orkaan meegemaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 2411

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn avontuur op Sint maarten

Landen bezocht: