Druk druk druk - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Marije Zandstra - WaarBenJij.nu Druk druk druk - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Marije Zandstra - WaarBenJij.nu

Druk druk druk

Blijf op de hoogte en volg Marije

03 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

Het is week 5, van iets wat je zeker een avontuur kan noemen. Zoals jullie, vooral heit en mem, weten ben ik heel slecht in keuzes maken en wil ik alles graag mee maken. Dat is ook deze twee weken wel weer gebleken, wat heb ik het druk gehad. Haha doe nu net of ik alleen maar bezig ben met werken en met school, maar niets is minder waar. Ik heb afgelopen zaterdag weer voor het eerst na 7 jaar een duik gemaakt. Ik dacht op vrijdag oké ik moet weer gaan duiken, meteen na een duikschool gegaan en jahoor het kon meteen de dag erna. Ik op zaterdag alleen naar de duikschool waar ik al m'n spullen kreeg, na op de boot te zijn gestapt zijn m'n begeleider; 'oké maak alles maar klaar'. Ik natuurlijk met m'n mond vol tanden, want ik had echt geeen idee. Na wat uitleg te hebben gehad zijn we het water ingesprongen en meteen gaan duiken, en wat was het vet. Ben helemaal verkocht, al helemaal toen ik een peilstaart rog mocht aaien, de gevaarlijkste rog onderwater en hij was zooo groot. Ik heb besloten de komende maanden te proberen m'n Advanced duiken te halen, om nog dieper onder water te kunnen.

Afgelopen weekend was sowieso een weekend om niet te vergeten. Hier op het eiland heb je om de 4 maanden Nederlandse mariniers die een gevaarlijke buurt, dutch quater, bewaken. De afgelopen lichting zou dinsdag weer vertrekken terug naar Nederland, om toch nog afscheid van iedereen te kunnen nemen hadden ze een barbecue georganiseerd, wat een gekkigheid en heel veel gezelligheid met allemaal leuke mensen. Na de barbecue zijn we met z'n allen naar een feestje gegaan op een boot, dat werd natuurlijk non stop in het water springen, en jeetje wat hebben die mariniers een goed lichaam, haha. Natuurlijk zondag lekker brak, maar niks is lekkerder dan op zo'n moment de hele dag op het strand te liggen en lekker te genieten van de zon.

Ben op dit eiland sowieso wel van de avonturen en nieuwe dingen, zo ben ik dinsdag begonnen met het volgen van taekwondo lessen. En dat heb ik gemerkt hoor woensdag. Een warming-up doen van 66 push-ups, 66 buikspier oefeningen en 66 squats, dat voelde ik wel hoor. Heb echt spierpijn op de gekste plekken, zoals m'n polsen, nog nooit gehad. Ik dacht dat het moeilijk zou zijn, maar wist niet dat de techniek van taekwondo zo moeilijk is, die coördinatie die je moet hebben is niet normaal. Vond het wel heel leuk dus ga denk ik dinsdag weer.

De komende dagen ben ik druk bezig met het inleveren van een verslag voor school, jahaa school dat moet ook nog. En daarnaast ga ik zondag eindelijk verhuizen, heb er echt zoveel zin in. Hoop alleen wel dat alles in één keer in m'n auto past, maarja dat zien we zondag wel. In ieder geval ga ik nu lekker slapen want er staat weer een leuk weekend voor de boeg, met morgen en zaterdag een stapavondje en zondag verhuizen.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 2405

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn avontuur op Sint maarten

Landen bezocht: